http://www.womenshealth.com.tr/hep-birlikte-hayati-hafifletelim/ Women's Health Türkiye | ZAYIFLAMAYA BAŞLARKEN EN SIK YAPILAN HATA ZAYIFLAMAYA BAŞLARKEN EN SIK YAPILAN HATA – Women's Health Türkiye

ZAYIFLAMAYA BAŞLARKEN EN SIK YAPILAN HATA

| BESLENME & ZAYIFLAMA

 

Bu hataya düşersen, işleri daha da zorlaştırırsın.

yorgunluk

Zayıflamaya ya da kas kütleni artırmaya karar verdiğinde, yeni planına kararlı bir şekilde tutunmak oldukça çekici gelecektir. Elinde değiştirilmesi gereken şeylerin uzun bir listesi vardır ve gerekli adımları atmak için kendini hazır hissediyorsundur: Her gece 8 saat uyumak, kahvaltı yapmak, her gün meyve ve sebze ile beslenmek, bazı yiyecekleri hayatından çıkarmak, ağırlık kaldırmak, kardiyo antrenmanlarına başlamak…

Online fitness topluluğu Girls Gone Strong’un sahibi olan antrenör Molly Galbraith, kendisini değişime hazır hisseden insanların motivasyonlarının hiç olmadığı kadar yüksek olduğunu, büyük değişimler yapmak için sabırsızlandıklarını ve sonuca ulaşmak için her şeyi birdenbire yapmaları gerektiğini düşündüklerini belirtiyor. Fakat tüm yükün altına bir anda girmek, hedeflerine daha hızlı ulaşmanı sağlamayabilir.

 

Büyük değişimler kolay elde edilmez

Gerçekçi olalım: Bu yolda stresli günlerin olacak. Antrenmanlar bazen sana işkence gibi de gelecek.  Bu gibi dönemlerde eski kötü alışkanlıkların seni tekrar yoldan çıkarmak için saldırıya geçecek. Planına sadık kalmaktansa, sana zahmetsiz gelen alışkanlıklara dönme ihtimalin doğacak.

Değişim meselesi biraz mücadele gerektiriyor. Çünkü beynimiz sandığından daha muhafazakar ve alışık olduğu şeyler devam ettiği sürece kendisini güvende hissedecek. Bu da sana hedeflerine oluşma konusunda kısır bir döngü sunacak. Başaramadığını hissettiğinde, başka bir büyük plan edinecek, yapılması ve değiştirilmesi gereken şeyler listesini tekrar oluşturmaya başlayacaksın.

Peki ne yapmalı?

Beslenme planını tümden yenilemek ve kendini cezalandırmak adına egzersize yüklenmeden önce, vücudunla ilgilenmek için sadece bir tane gerçekçi bir değişiklik yap.

Küçük değişiklikler yapmak, uzun vadede tüm alışkanlıklarını yavaş yavaş sağlıklı ve çaba gerektirmeyen alışkanlıklara dönüştürebilir. Merak ediyorsan, hemen söyleyelim: Elde edeceğin sonuçlar da büyük değişimler için giriştiğin çabaların meyvesinden hiç de az olmayacak. Kalıcı sonuçlar elde edeceğin gerçeği de cabası.

Nasıl başlamalı?

Bundan sonra hayatının parçası olmasını istediğin tek bir sağlıklı alışkanlık seç. Bu alışkanlık ne kadar kolay olursa, o kadar iyi olur. Bu yöntemle, işleri nasıl yöneteceğini öğrenecek ve kendine güvenini artıracaksın. Başardıktan sonra diğer alışkanlıklarını da yavaş yavaş değiştirmeye başlayacak ve arzuladığın sonuçlara kalıcı bir şekilde ulaşacaksın.

 

 

viridianprints