|

YENİ BAŞLAYACAKLAR İÇİN KOŞU REHBERİ

| FITNESS

 

 

İlk kilometrelerini akıllıca koşarak yaz mevsimini sakatlık geçirmeden atlat.

kosu yapmak

Birkaç ay önce Boston Maratonu’nu bitirdiğimde, üniversiteden arkadaşlarım inanamamıştı. O yıllarda pek sporcu kimliğimle bilinmezdim. Ancak Boston benim üçüncü maratonumdu ve artık kendimi gerçek bir koşucu olarak tanımlayabiliyorum. New York’taki RFK köprüsünde yaptığım keyifli koşuların ardından yarış madalyalarıyla tatmin olmaya başladım.

Doğrusunu söylemek gerekirse, çerez niyetine yaptığım koşulardan ciddi yol koşularına geçişim pek yumuşak olmadı. Diz ağrıları çektim, Aşil tendonum gergindi ve bunun gibi acemilik kaynaklı bir sürü sıkıntı yaşadım. Başlangıç seviyesinde sakatlanan birçok kişi gibi, ben de sadece ayakkabılarımı giyeceğimi ve koşup terleyeceğimi sanıyordum. Koşu üzerine Ready to Run isimli bir kitap yazan antrenör Kelly Starrett de, koşuya başlayan pek çok insanın bu sporun üzerinde yaratacağı baskıya yeteri kadar hazırlanmadığını söylüyor. Seni başlangıç noktasından alıp kişisel rekorlara taşıyacak olan bu plana uyarak, koşu sporuna giriş bölümünde sakatlıklardan korunabilirsin.Satır içi resim 1

Next