http://www.womenshealth.com.tr/hep-birlikte-hayati-hafifletelim/ Women's Health Türkiye | TEK BİR DUMBBELL İLE KARNINI SIKILAŞTIR TEK BİR DUMBBELL İLE KARNINI SIKILAŞTIR – Women's Health Türkiye

TEK BİR DUMBBELL İLE KARNINI SIKILAŞTIR

| FITNESS

 

Bu 3 hareketi egzersiz rutinine ekle; daha fazla yağ yakarak karnını sıkılaştır.

Konu güç antrenmanı olduğunda, kalori yakmak adına yapabileceğin en iyi şey tüm vücut hareketleridir. Tüm vücut hareketlerinin tek faydası daha seksi bir vücuda kavuşmanı sağlamak da değil. Bu sayede antrenman süreni de kısaltmış olursun.

Salonda ya da evde yalnızca bir adet dumbbell kullanarak yapabileceğin 3 hareketten oluşan bu özel antrenman, tüm büyük kas gruplarını hedefliyor. Karın bölgene biraz daha fazla önem verdiğini de belirtelim. Yani, antrenmanının sonuna ekleyeceğin mekik hareketleri yerine bu rutini yerleştirebilirsin.

Bu antrenmanı 2 farklı şekilde yapabilirsin.

İlk tercih: Görece hafif bir dumbbell seç (4.5 kg olabilir) ve hareketleri mümkün olduğunca hızlı yapmaya çalış. Bu yöntem, kalp hızını arttıracak ve antrenmanın kardiyovasküler zorluğunu tetikleyecek. Yani, daha fazla kalori yakarken metabolizmanı da hızlandırmış olacaksın.

İkinci tercih: Tüm hareketleri doğru formda ve eksiksiz yapabileceğin en yüksek ağırlığı seç. Son tekrarları tamamlamakta zorluk çekeceğin bir ağırlık olsun. Hareketleri daha yavaş uygulayabileceğin bu yöntem, gücünü ve kas kütleni arttırırken uzun vadede yağ yakmanı sağlayacak.

İlla yöntemlerden birisine takılıp kalman da gerekmiyor. Kendini nasıl hissettiğine bağlı olarak, bir antrenmanının sonuna ilk tercihi eklerken, başka bir gün ikinci tercihi yapabilirsin.

Goblet clean to squat hareketini 12 tekrar; dumbbell piston push-pull hareketini 12 tekrar; single-arm dumbbell thrusters hareketini her iki tarafında 8-10’ar tekrar yap. Tüm döngüyü 2-6 kere tekrarla. Tekrarlar arasında 30-60 saniye dinlen.

 

viridianprints