SQUAT’LA MUHTEŞEM BİR FORM

| FITNESS

 

squat1

Biz kadınlar yaza sadece sayılı haftalar kala spor salonlarına gidip mucizeler bekliyoruz ya, ilahi hepimize! Oysa her şeyde olduğu gibi muhteşem bir fizik için de emek vermek gerek. Aylardan Aralık olduğunun farkındayız ve evet yaza daha çok var. Ama spor için her zaman vaktimiz olmalı çünkü biz hem zinde hem fit olmak istiyoruz. O zaman başlayalım, hazır mısınız?

 

Son günlerde ‘Squat’ aşağı, ‘Squat yukarı’, çok duyar olduk! Eğer henüz Squat’la tanışmadıysanız, şu hayatta popo ve bacaklarınız için pek bir şey yapmadığınızı varsayacağız. Son dönemin popüler

hareketlerinden Squat’ın pek çok çeşidi var. Squat; vücut geliştiricilerin olmazsa olmaz harektlerinden olup temel bacak hareketidir ve vücudun en büyük, en güçlü kas grubu olan ön bacağa etki eder. Ağırlık takılı bar enseye alınarak çömelip kalkılır, bacaklar aralıklı ve ayak uçları dışa hafif çapraz bakıyor ise ön iç bacak kaslarını, bacaklar ve ayaklar düz karşıya bakıyor ise ön dış bacak kaslarına en etkili gelişimi sağlar. Alışana kadar size işkence gibi gelebilir ama asla pes etmek yok, devam!

 

Eğer 30 gün boyunca Squat hareketleri yaparsanız bu size sıkı bir kalçalı, toparlanmış bir popo olaak geri dönecek. İç bacak ve basen bölgelerindeki yumuşaklık da yine Squat sayesinde toparlanır ve sıkılaşır.

squat1

SQUAT’IN ÇEŞİTLERİ NELER?

Tam Çömelme (Full Squat)

Ağırlık Önde Çömelme (Front Squat)

Yarım Çömelme (Half Squat)

Ayrık Çömelme (Split Squat)

Tek Bacakla Yarım ya da Tam Çömelme (One Leg Squat)

Ağırlık Arkada Çömelme (Hack Squat)

Bacaklar Açık Çömelme (Pile Squat)

Bacak Açıp Yanlara Çömelme (Side Split Squat)

 

squat1

Squat Hareketi Nasıl Yapılır?

Squat hareketini yaparken dikkat edilmesi gereken ilk husus öncelikle belin konumudur. Bir yüksekliğe koyduğumuz ağırlık göğüs hizamız civarında olmalıdır. Altına girdiğimizde dizlerimiz hafif kırık olmalıdır ki dikleştiğimiz zaman ağırlık omuzlarımızda kalabilsin. Ağırlığı trapez kaslarımızın üzerine yerleştiririz. Barı trapezimize tam ortadan oturtmak önemlidir. Yoksa dengesiz pozisyonlar oluşabilir. Aşağıya doğru çökerken belimizi içe doğru, göbeğimizi ön tarafa doğru çıkartırken, kalçamızı dışa doğru çıkarmalıyız. Belde kamburluk oluşmamalıdır. Çökerken dizler ön tarafa doğru hareket etmemeli, kalça geriye doğru gitmelidir. Yüz daima ileriye dönük olmalıdır. Ayakuçları ileriyi göstermeli ve çöküp kalkarken ayaklar oynatılmamalıdır.

squatDİNLENİN:

Yaptığınız hareketler arasında kendinize dinlenme için zaman ayırmayı unutmayın. Nefesinizi ve nabzınızı ölçün. Suyunuzdan bir yudum alın.

ESNEME HAREKETLERİNİ UNUTMAYIN

Sporunuzu yaptıktan sonra esneme hareketlerini unutmayın. Boynunuzu, sırtınızı rahatlaması için esneme hareketleriyle yönlendirin. Peki sonuç ne olacak dersiniz? 30 günün sonunda aynadaki kadını gördüğünüzde tanımakta zorluk çekerseniz, alırız teşekkürünüzü.

 

viridianprints