SOSYAL MEDYADA ESKİSİNDEN ÇOK DAHA FAZLA KONUŞULUYORUZ…

|  , anaslide, YAŞAM

 

 8 Mart Dünya Kadınlar Günü, kadınların sosyal, ekonomik, kültürel ve politik başarılarının kutlandığı, insanları cinsiyet eşitliği için ilerici adımlar atmaya teşvik eden bir gün. En sık kullandığımız sosyal medya platformlarından biri olan Twitter da cinsiyet eşitliğinin tartışılabilmesi için çağımızda yaşanan hareketlere ve ilham veren kişilere ses olmaya devam ediyor. Peki sen fikrini paylaşanlardan mısın? 

Geçtiğimiz yıllarda Dünya Kadınlar Günü gittikçe daha fazla dikkat çekmeye başladı. -Ki bu bizim açımızdan hayli önemli bir gelişme!  Cinsiyet ile ilgili konularda yakın zamanda pek çok yeni ses ve dayanışma ortaya çıktı; bu sesler düşüncelerini artık sosyal medya sayesinde daha rahat ifade ediyor.

Kadın haklarıyla ilgili konuşmalarda önemli artış

Toplamda, kadın haklarına ilişkin tartışmalar son altı ayda önceki altı ay ile karşılaştırıldığında yüzde 50 oranında arttı (feminizm, kadın hakları, toplumsal cinsiyet eşitliği gibi şartlar da dahil). #SheInspiresMe kampanyası kapsamında, dünyanın dört bir yanındaki insanlar, kendisine en çok ilham veren kişi hakkında fikir alışverişinde bulunuyor. Çoğu kullanıcı için, kendi anneleri açıkça en büyük ilham kaynağı olmaya devam ediyor.

Hashtag’lerin kullanımıyla ortak bir etiket altında olay ve konuları kişisel olarak ilginiz olmasa dahi tartışabilmek mümkün hale geldi. Konuya ilgi duyan herkese erişilebilir olmasıyla Twitter dünyanın her tarafındaki kişilerle fikir alışverişinde bulunabilmek için mükemmel bir platform görevi görüyor.

Bu yılki Dünya Kadınlar Günü’nde şeffaf bir iletişim sağlayabilmek adına Twitter, #InternationalWomensDay #IWD2018 #WomensDay #SheInspiresMe #PressforProgress hashtagleriyle aktif hale gelen özel bir emoji sunuyor.

Milyonlarca tweet, onlarca ülke – #MeToo dünyayı değiştiriyor

Dünyanın her yanında etkili olan #MeToo, Almanya’daki #Aufschrei, Fransa’daki #BalanceTonPorc veya Türkiye’deki #SendeAnlat, Twitter’da başlayan ve sosyo-politik tartışmaları başlatan önemli etkinlik ve girişimler olarak öne çıkıyor.

Ekim 2017’den beri #MeToo hashtagiyle dünya çapında yaklaşık 8 milyon tweet atıldı. Tek bir tweet ile başlayan kıvılcım, küresel bir hareket haline geldi. 67 ülke Twitter’da aktif olarak bu tartışmaya katıldı.

Twitter, girişimler için uygun ortamı sağlıyor. İster girişimler direkt Twitter’da başlamış olsun ister Twitter girişimleri daha fazla tanıtmak için kullanılmış olsun, insanlar belirli bir konu etrafında bir araya geldiklerinde Twitter, seslerini duyurabilecekleri asıl platform olarak kullanılıyor.

#Buradayız

Duyulmamış sesleri yükseltmek ve güçlendirmek için Twitter, #HereWeAre’yi yani #Buradayız’ı tanıttı. Hashtag, CES’te kadın konuşmacıların olmamasına tepki olarak Twitter CMO Leslie Berland tarafından çıkarıldı.

O günden beri, Twitter kadınların seslerini desteklemek için bir platform haline geldi ve Ava DuVernay, Issa Rae ve Julie Dash gibi Hollywood figürleri tarafından benimsendi.

 

 

viridianprints