SAĞLIĞIN İÇİN HAREKET ET

| SAĞLIK

 

Bir sandalyede saatlerini harcamak sadece sırtını mahvetmekle kalmaz, aynı zamanda  yaşamını da tehlikeye sokar. Eğer standart bir kadınsan, haftada 55 saat oturuyorsun demektir.  Bu durumun çaresi -şaşırtıcı şekilde- spor yapmak da değildir. İşte çözümler…

Üç yıl önce Women’s Health, oturmanın yol açtığı hastalıklar üzerine ilk araştırma yapan ekiplerden biriydi. Ana fikrimiz şuydu: Aşırı hareketsizlik seni kalp hastalıkları ve obezite gibi ciddi sağlık problemlerine yatkın hâle getirir. Tek çaresi ise harekete geçmek. Ancak Amerika’da olduğu gibi ülkemizde de bu konuya fazla bir bütçe ayrılmış değil. Tek ilerleme, Amerika’daki bir laboratuvarda gerçekleşti. Yürütülen araştırmalarda, hareketsizliğin zihin, uyku düzeni ve bazı organlara zarar verdiği, dolayısıyla da yaşam süresini kısalttığı tespit edildi. Günde altı saatten fazla oturan kadınlar, fitness seviyesi ne olursa olsun, günde üç saatten az oturanlara göre yüzde 40 daha fazla ölüm riski içinde.

Mayo Kliniği’nden Profesör James Levine, “İnsan bedeni hareket etmek için evrimleşmiştir. Tabii ki oturmaya da zaman ayırabiliriz ama günümüzde ayağımız yerden hiç olmadığı kadar kesildi. Bu durum hem doğal değil, hem de sağlık için riskli” diyor. Araştırmalar, özellikle genç kadınların herkesten daha çok oturduğunu gösteriyor. Bir diğer kötü haber ise, hareketsizliğin erken yaşlanmaya neden olduğu. Şimdi oturmanın yol açtığı hastalıkların ardındaki bilime ve risklerden nasıl kaçınacağımıza bakalım.

Next

 

viridianprints