SABAH KOŞULARI İÇİN YAKIT REHBERİ

| FITNESS

 

 

Erken koşulardaki performansını, kahvaltıda ne yediğin belirler. 

r1

Sabahları erken kalkmayı sevmiyor olabilirsin; ama koşu için en ideal zamanlardır. Ayrıca yarışlar gündüz saatlerinde düzenlendiği için koşucuların (en azından belirli aralıklarla) erken koşmaya alışması gerekiyor. Ancak günün ilk ışıklarında koşmak yeterli yakıt alınması sorununu da doğuruyor. Eğer beslenme işini fazla kaçırırsan mide problemleri yaşayabilirsin. Yok eğer yeterince beslenemezsen, koşarken kan şekerin aniden düştüğü için serseme dönebilirsin.

ABD’li sporcu beslenme uzmanı Kate Davis, “Gece boyunca aç kalıyor ve su kaybediyorsun. Bu yüzden sabah enerji harcaman gereken bir şeyler yapmaya başlamadan önce iyice beslenmen gerekiyor” diyor. Bu yakıt ikmalini nasıl yapacağın ise üç temel faktöre dayanıyor: Ne kadar zamanın olduğu, ne kadar uzun koşmayı planladığın ve tamamen (veya yarı) dolu bir enerji deposuyla vücudunun ne kadar süre çalışabildiği. Üçüncüyü ne yazık ki ancak deneme yanılma yöntemiyle öğrenebiliyorsun. İlk ikisi içinse bu yazıdan faydalanabilirsin.

Next

viridianprints