RİTMİ ASLA KAÇIRMA

 

 


Artık kişisel fitness takip cihazlarının çoğunda kalp monitörü de bulunuyor ve birçok fitness stüdyosunda sınıflar kişisel hedefe yönelik tasarlanıyor. Dinlenme anındaki kalp atış hızını biliyor olman, egzersizlerinden maksimum verim almanı sağlayabilir. Nasıl mı?

GÜN BOYUNCA

Kalp ritmini belli aralıklarla kontrol et: Elinde olmayan bazı durumlarda (stresli zamanlarında, susuz kaldığında ya da nezle olmadan önce gibi) nabzın yükselerek sana uyarı verebilir. Egzersiz boyunca güçlü kalmanı sağlayacak şekilde iyi bir uyku çekmeye, su içmeye ve düzgün beslenmeye odaklan. (Eğer veriler iki gün boyunca sürekli yüksek çıkıyorsa bir doktora görünmelisin.)

UYKUDAYKEN

Sabah kalktığında uyurken geçen süredeki nabzını kontrol et: Eğer uyku anında kalp atışın birkaç defa 15 bpm’e kadar yükseliyorsa, muhtemelen uyku kaliten iyi değildir. Bu da kaslarının yeterli dinlenme zamanı bulamadığı anlamına gelir. Yoga gibi dinamik dinlenme egzersizleri yap.

BİRKAÇ HAFTADAN FAZLA

Eğer dinlenme anındaki kalp atış hızında bir ay içinde azalma gördüysen, tebrikler! Çünkü günden güne fitleşiyorsun. Forma girdiğinde, dinlenirken kalbin vücuduna kan pompalamakta zorlanmaz, dolayısıyla çok daha yavaş atar. Rakamlar arasında oynama yok mu? O zaman bir üst seviyeye geçme vakti.

Kaynak: Aile ve Spor Hekimi, UCLA takım doktoru ve UCLA David Geffen Tıp Okulu’nda Profesör Daniel Vigil

viridianprints