REFORMER PİLATES İLE ARAN NASIL?

|  , anaslide, FITNESS

 


 

Aynı tip egzersizlerden sıkıldıysan, rehabilitasyon amaçlı geliştirilen, günümüzde de spor salonları tarafından oldukça popüler olarak kullanılan reformer pilatese şans ver.

Joseph Pilates’in, doğu ve batı felsefelerinden yola çıkarak yoganın zihinsel odaklanması ve jimnastik gibi sporların fiziksel etkilerini birleştirerek oluşturduğu reformer pilatesin yararlarını Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa’dan öğren.

EĞRİLİKLERİN DÜZELMESİNİ SAĞLAR

Doğru yapılan reformer pilates ile core bölgesi kasları her harekette aktive olacaktır. Core bölgesi kaslarının kuvvetlenmesiyle özellikle sedanter yaşayan bireylerde kas zayıflıklarına bağlı meydana gelen bel-boyun ağrıları, kasın kuvvetlenmesi ile azalacaktır. Aynı zamanda stabilizasyon görevi üstlenen kasları da etkili bir şekilde çalıştıracağından omurgada meydana gelen skolyoz gibi eğriliklerin düzelmesine de yardımcı olur.

DÜZENLİ NEFES KONTROLÜ İLE YAPILIR

Pilates egzersizlerinde olduğu gibi reformer pilates de düzenli nefes kontrolü ile yapıldığından nefes alışverişi derin, yavaş ve ritmik olacaktır. Her hareketle birlikte kişi doğru ve etkin nefes alıp vermeyi öğrenecektir. Doğru nefes ile vücuttaki oksijenizasyon artar ve vücuttan toksiklerin uzaklaştırılması kolaylaşır, hücre içi enerji de artar. Artan enerji, kişinin yaşam kalitesini de doğrudan etkiler. Pilates egzersizleri ile doğru nefes alıp vermenin öğrenilmesi kombine edilerek postürel düzelmeler ve kişilerin yaşam kalitesinin arttığı görülmüştür.

AYAK BİLEĞİ VE KALÇA STRATEJİSİ

Denge ve pozisyon duyusunun devamı sağlayan vestibüler sistem için reformer pilates hareketli zemin üzerinde yapılan egzersiz kombinasyonları oldukça faydalı ve etkilidir. Bazı kişilerin postürü, görsel uyaranlardan olumsuz etkilenir ve kişinin stabilitesi bozulur. Postüral stabiliteyi artırmanın bir diğer yolu normal postüral stratejileri (ayak bileği, kalça ve adım alma) devreye sokabilmektir. Postüral stratejiler, farklı bileşenleri kolektif bir yapı içinde postürü sağlamak amacıyla organize ederler. Ayak bileği stratejisi, dar bir alanda öne-arkaya, sağa-sola doğru yapılan hareketleri içerir. Kalça stratejisini ön plana çıkarmak için adım atmadan gövdeyi hızla öne ve arkaya getirip götürme egzersizi yapılabilir. Adım alma stratejisi ise görsel bir hedef üzerinde hareket etme ile geliştirilecektir. Reformer hareketli zemin, yayların direnci gibi parametleri bir arada bulundurduğundan vestibular sistemi uyarmak için avantajlı bir egzersiz yöntemidir.

YIRTILMA VE YARALANMALARA KARŞI DİRENÇ SAĞLAR

Günümüzde artan sedanter yaşamdan dolayı esnekliği azalan insanlarda sakatlıkların görülme sıklığı artmıştır. Yapılan araştırmalar esnekliğin gelişmiş hareket düzeyi ve sakatlanma riskiyle birebir alakalı olduğunu göstermektedir. Reformer pilates ile kaslar esnerken aynı zamanda yayların uyguladığı direnç ile yer çekimine karşı değil de yay direncine karşı yapılan hareketler esnekliği ve kassal dayanıklılığı arttırır. Kasların ve bağların esnekliğinin artmasıyla kaslarda meydana gelebilecek yırtıklara ve yaralanmalara karşı daha dirençli olunması sağlanır.

DÜZGÜN YAPILMAYAN EGZERSİZLER ZARAR VERİR

Reformer pilateste yapılan en büyük yanlış egzersizleri yaparken sürekli aktif olması geren kasların kontrolünün sağlanamamasıdır. Kas kuvvetini aşan veya düzgün yapılmayan egzersizler yarar yerine zarar verecek, postürün düzelmediği gibi ağrı durumu söz konusu olacaktır. Bu durumun önüne geçmek için kas kuvvet ve postür değerlendirmelerinin akabinde  fonksiyonel seviyene göre egzersiz planlaması yapmak gerekir. Kassal gelişmeler oldukça egzersiz programın yenilenmelidir.

 

viridianprints