|

MİNERAL ÇEŞİTLİLİĞİ AÇISINDAN EN ZENGİN BESİN

 

 

Bir taşla kaç kuş vurulabilir?

yosun

Denizdeyken ayağına dolandığında hiç mutlu olmuyorsun. Hatta kaçarak uzaklaştığın bile oluyordur. Yosundan bahsediyoruz. Fakat faydalarını bilsen, muhtemelen bir sonraki öğününde bol bol yosun tüketmek isterdin. Çünkü mineral açısından dünyadaki en yoğun besin, yosun.

Yosun nedir?

Yosun, okyanuslarda, denizlerde ve diğer su kaynaklarında yaşayan bitkiler ve algler için kullanılan bir çatı terim. Yosunları, farklı türlerde “deniz sebzeleri” olarak tanımlayabiliriz. Bunlar arasında kahverengi yosun ya da mavi-yeşil alg gibilerini saymak mümkün. Yosun içerisinde birçok vitamin ve mineral bulunuyor. Aynı zamanda kalori değerleri de oldukça düşük. Örneğin, çiğ yosunun yarım kabında sadece 26 kalori bulunuyor.

Yosunun faydaları

İnce ve kalorisiz olmasına karşın, yosunun içinde tahmin edebileceğinden çok daha fazla besin değeri bulunuyor.

İyot ile başlayalım: Tiroit sağlığın için iyot oldukça kritik.

C vitamini ile devam edelim. Bağışıklık sisteminin işleyebilmesi için C vitaminine ihtiyacın var.

Demir içeriğinden de bahsedelim: Bedeninin oksijen alabilmesi ve enerji sağlayabilmesi için demire ihtiyaç duyuyorsun.

Yosunun içerdikleri bunlarla da sınırlı değil. A vitamini, amino asitler, B vitamini türleri, potasyum, magnezyum gibi içerikler de barındırıyor.

 

Eksi yönleri

Yosun yemen iyi bir şey olsa da, bu işi abartman da mümkün. Bazı yosun türleri fazla tuzlu olabiliyor ve susamana neden olabiliyor. Buna bağlı olarak da erken acıkabiliyorsun.

Tiroit bozukluğu, böbrek rahatsızlıkları ya da yüksek tansiyon durumlarında da yosun tüketimini doktoruna danışman gerekebilir. İyot fazlası tiroit sorunlarına yol açabilirken, fazla potasyum da böbrek rahatsızlığı olanlara zarar verebilir.