KOŞARKEN KARIN AĞRISI ÇEKENLER İÇİN TAVSİYELER

| FITNESS

 

Koşarken karın ağrısı çekmemek için koşu öncesinde yapman gereken birtakım şeyler bulunuyor.

kosu

Öncelikle, koşu öncesinde karın ağrısı çekmemek için beslenmene dikkat etmen gerek.

 

  • Kendine iki saat tanı: Koşudan en az 2 saat önce atıştırmalığını ya da öğününü bitirmelisin.
  • Hafif beslen: Öğününde sindirimi zor şeyler bulunmamalı. Örneğin yarıştan önce beyaz pirinç, tavuk göğsü ya da simit gibilerini tüketebilirsin.
  • Protein tüketimini sınırla: Sindirilmesi zor olduğu için koşu antrenmanı öncesinde protein alımını sınırlandırmalısın.
  • Kırmızı etten uzak dur: Yağsız proteinler tercih edebilirsin. Sindirimi daha kolaydır.
  • Yağdan uzak dur: Yağ tüketimi, midenin boşalma süresini uzatabilir. Koşu yarışına katılacaksan, yarıştan 2 gün önce yağlı besinleri tüketmeyi tamamen bırakabilirsin.
  • Lif olayını abartma: Yine sindirim meselesindeyiz. Lifin sindirilmesi uzun zaman alır ve midenin boşalma süresini uzatır. O yüzden, lif tüketimini sınırlandırarak aşırıya kaçmamaya özen göster.
  • Öğününü küçük tut ve su iç: Susuz kalmak elbette sorun yaratır. Koşu sırasında oluşan en genel mide sıkıntılarının kaynağı susuz kalmaktır. İdeal öğün ise fazla lifli, proteinli ya da yağlı olmayan, görece karbonhidrat açısından zengin olan öğündür.

 

 

viridianprints