|

İDRAR YOLU ENFEKSİYONLARINI EGZERSİZLE ÖNLE

| SAĞLIK

 

 

Yeni bir araştırma, egzersize başlamak için bir nedeninin daha olduğunu ortaya koydu.

egzersiz

Egzersizin kalbini koruma altına almaktan stres ve anksiyete ile mücadeleye kadar birçok sağlık faydası bulunuyor. Şimdilerde ise bu uçsuz bucaksız faydalar listesine bir yenisini daha ekleyebilirsin. Medicine & Science in Sports & Exercise‘da yayımlanan yeni bir araştırmaya göre, egzersiz yapan kişilerin, egzersiz yapmayanlarla kıyaslandığında bakteriyel enfeksiyonlara karşı daha fazla korundukları ortaya çıktı. Tahmin edebileceğin gibi bu enfeksiyon listesine idrar yolu enfeksiyonları da dahil. Her iki kadından birisinin yaşam boyunca en az bir kere idrar yolu enfeksiyonu kaptığı düşünüldüğünde, egzersizin bu faydası küçümsenemeyecek bir yerde konumlanıyor.

Konu üzerine yapılan diğer çalışmalar halihazırda hafif egzersizlerin, virüslerden korunma konusunda pozitif katkı sağlayabileceği belirtiliyordu. Bu çalışmada ise egzersizin bakterilerden korunma konusunda herhangi bir rol oynayıp oynamadığı sorgulandı. Bir yıl süresince 19.000 kişinin incelendiği araştırmada, kişilerin antibiyotik kullanımları ölçüldü. Sonuçlara göre ise egzersiz yapanların, özellikle de idrar yolu enfeksiyonları konusunda daha az antibiyotik tedavisi gördükleri ortaya çıktı. İlginç bir şekilde, idrar yolu enfeksiyonları konusunda en çok hafif seviyeli egzersiz yapanların fayda gördüğü sonucuna ulaşıldı. Aynı zamanda kadınlar bu konuda erkeklerden daha şanslıydı. Çalışmanın bulgularına göre haftada 4 kez düşük yoğunluklu egzersiz uygulamak, idrar yolu enfeksiyonu riskinin azaltılması için yeterli.

Çalışmada, egzersiz ile idrar yolu enfeksiyonları arasındaki bu ilişkiye dair herhangi bir kesinlik sunulmuyor. Ortaya konulan önerilerden birisi ise, egzersiz yapmanın su tüketimini arttırmasından dolayı idrar yolu rahatsızlıklarına karşı kalkan oluşturuyor olabileceği. Su tüketimi artış gösterdiğinde böbreklerin ve sidik torbasının atıklardan kurtulması kolaylaşıyor.