HAFIZANI GÜÇLENDİREN GIDALAR İLE TANIŞ!


Genetik etkenler, yaş, stresli bir yaşam, uyku kalitesinin düşük olması ve tabii ki beslenme… Her biri hafızanın çalışmasını etkiliyor.  İyi bir hafızaya sahip olmak için vücudumuzda var olan hücrelerin sağlıklı yapıda ve sayıda olması gerekiyor.  Hücrelerin sağlıklı olması ise beslenmesine ve yeterli oksijen almasına bağlı. Oksijen ve besinlerin kan aracılığı ile taşındığını göz önünde bulundurursak, sağlıklı hücrelere sahip olmak için kalp sağlığımızın da iyi olması oldukça önemli.

Öncelikle kalbine iyi bakmalı, kalp dostu gıdalar tüketmeli, kan yağının seviyesini ideal değerlerde tutmalı ve sigara içmemelisin. Sağlığına sağlık katacak gıdalara daha yakından bakmaya ne dersin?

‘’Beyin Gıdalar’’

Flavonoid içeren besinler;

Meyvelere ve yeşil yapraklı sebzelere rengini veren flavonoidlerden antosiyanin ve quarcetin elma, yaban mersini ve soğanda bulunur. Yaban mersini güçlü etkisi sayesinde oldukça gözde bir meyvedir. Ayrıca çilek de antioksidan içeriği sayesinde hücre sağlığını korumaya yardımcıdır. Günlük yaşamda bu gıdalara yer vermek hafızamızın güçlenmesinde etkili olacaktır. Mevsiminde satın alınan meyveleri dondurarak besinsel içeriğini korumak mümkün.

Yeşil yapraklı sebzeler;

Koyu yeşil yapraklı sebzeler içeriğinde bulunan folat ile hafıza üzerinde söz sahibidir. Araştırmalara göre yüksek homosistein değerine sahip olan kişilerde düşük hafıza olduğu, folik asit içeren besinlerden zengin beslenen kişilerde ise hafızanın güçlendiği görülmüştür. Bir başka araştırmaya göre 5 haftalık düzenli folik asit alımı durumunda hafızada iyileşme olduğu gözlenmiştir.

Omega-3 yağ asitleri;

Sağlıklı bir zihne sahip olmak için sağlıklı yağları hayatımızda bulundurmamız oldukça önemlidir. Derin deniz balıklarından somon, sardalya, uskumru, ringa balığı sağlıklı yağlara sahip olan balıklardır. Altı yıl boyunca 3000 kişi üzerinde yapılan bir araştırmada haftada bir kez balık yiyen kişiler balık yemeyen kişilere göre kıyaslandığında %10 daha sağlıklı hafızaya sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bir çok araştırma omega-3 yağ asitlerince zengin gıdalar tüketen kişilerin hafızasının daha güçlü olduğunu göstermektedir.

Sağlıklı bir yaşam sürmek ve etkili bir hafızaya sahip olmak istiyorsan, haftada 3 gün balık yemeye özen göster. Kızartma gibi sağlıksız işlemler yerine fırında, buğulama yöntemiyle balığını pişir. Yeterince balık tüketmiyor veya sevmiyorsan da takviye almak için doktoruna başvur.

 

Diyetisyen Özden Kaçar- arestetik.com 

 

 

viridianprints