GENÇLİK İKSİRİ 5 BESİN

 

Yıllara meydan okumak için bazı besinleri daha fazla tüketmen gerek.

brokoli-catal

Her ne kadar bilim kurgu filmlerinden çıkma gibi dursa da, bilim insanları bazı bileşenlerin metabolizmayı iyileştirerek, enerjiyi arttırarak ve insülin duyarlılığını geliştirerek zamanın etkilerini tersine çevirebileceğini söylüyorlar. Daha da iyi haberler var: Yıllara meydan okumak için ihtiyaç duyduğumuz bu bileşenleri bazı meyve ve sebzelerden elde etmemiz mümkün.

Washington University School of Medicine’da gerçekleştirilen araştırmada, vücutta doğal olarak da üretilen nikotinamid mononükleotidin (NMN) tüketilmesine bağlı olarak hayvanlarda yaşlanmanın geriletildiği ortaya çıktı. Hayvanlar üzerine yapılan araştırmaların başarılı olmasının ardından, araştırmacılar, deneylerini insanlar üzerinde de denemeye karar verdiler.

Cell Metabolism‘de yayımlanan araştırmada, NMN içerikli su içen yaşlı farelerin metabolizmalarında ve enerji stoklarında iyileşme yaşandığı ortaya çıkmıştı. İlginç bir şekilde, aynı suyun genç fareler üzerinde hiçbir etkisinin bulunmadığı da belirtiliyordu. NMN stoklarımız yıllar içerisinde azaldığı için, yaşlı farelerin NMN takviyesine ihtiyaç duydukları düşünülüyordu.

NMN, avokado, brokoli, edamame, salatalık ve lahana gibi meyve ve sebzelerde bulunuyor. Peki tüm bunlar, sebze tükettiğimiz sürece sonsuza kadar yaşayabileceğimiz anlamına mı geliyor? Tam olarak öyle değil. Deneyde yer alan farelerin tükettikleri suda, sebzelerdekinden çok daha fazla miktarda NMN bulunuyordu. Her ne kadar aynı etkiyi sağlayabilecek kadar sebze tüketmemiz mümkün olmasa da, anti-aging etkilerinden faydalanabilmek için çok sayıda besine yönelebilmemiz mümkün.

1-avokado

NMN içeren besinler

Yukarıda sözü edilen çalışmada, NMN takviyeli suyu içen fareler, kontrol grubundan daha fazla besin tüketmiş ve daha az kilo almıştı. Her ne kadar çalışmadaki kadar büyük sonuçlar beklemememiz gerekse de, gençleşmek adına bol domates, avokado, edamame, brokoli ve salatalık tüketmekten zarar gelmez.

2-mantar

B Vitamini içeren besinler

NMN, B3 vitamininin bir türevi. Tüm B vitaminleri, enerji için önemli. Hem bize hem de hücre metabolizmasına enerji sağlıyorlar. B vitamini açısından zengin besinlerin başında ise taze yeşil çay, yer fıstığı ve mantar geliyor.

3-beslenme

Karotenoid içeren besinler

Turuncu ve sarı renkli portakal, havuç, sarı dolmalık biber ve balkabağı gibi sebze ve besinlerde bulunan fitobesinler, cildin esnekliğini destekler ve kollajen yıkımını durdurur. Dahası, antioksidan açısından zengin diğer meyveler de cildin gençleşmesini sağlayabilir. Ahududu ve narda bulunan elajik asit ise, hayvanlar üzerinde gerçekleştirilen araştırmaların sonuçlarına göre kollajen yıkımını azaltıyor.

4-badem

Omega-3 içeren besinler

Yaşlanma sürecinde enflamasyonda artış meydana gelir. Bunun önüne geçebilmek için alabileceğin lezzetli bir önlem var: Omega-3 açısından zengin besinler tüketmek. Badem, tohumlar, yağlı balıklar ve zeytinyağında yeterli miktarda Omega-3 bulabilirsin.

5-zeytinyagi

Akdeniz tipi beslenme

Akdeniz tipi beslenmeye sahip insanlar, bilişsel yeteneklerini daha uzun süre koruyabiliyor ve Alzheimer riskleri daha düşük oluyor. Bol zeytinyağı, meyve, sebze, çerez, fasulyeler ve belirli bir miktarda şarap tüketimi, beynini yaşlanmaya karşı koruyabilir.

 

 

viridianprints