FERTİLİTE DİYETİ DEDİKLERİ…

 

 


Fertilite diyetinin ipuçlarını bizden al… 

Son dönemde yaşadığımız ortam, yediğimiz yiyecekler, alışkanlıklarımız sebebiyle kadınlarda ve erkeklerde kısırlık görülmeye başlandı. Durumun böyle olmasında anne ve baba adaylarının geç yaşta ebeveyn olmaya karar vermeleri de oldukça etkili faktörlerden…

Kadınlarda risk %12 iken erkeklerde %40

Centers For Disease Control and Prevention (CDC) verilerine göre 15-44 yaş aralığında ki  kadınların yaklaşık %12’si bir yılı aşkın süredir anne olmak istiyor. Herhangi bir sağlık problemi olmayan anne adaylarının fazla kilolarından kurtulmaları, sağlıklı beslenmeye özen göstermeleri oldukça önemli. Aynı zamanda doktorunun önerdiği vitamin takviyelerini de eksiksiz almaları gerekiyor. Şartlar iyileştiği takdirde ve anne adaylarının stresten uzak durmaları halinde çocuk sahibi olmaları kolaylaşıyor.

Bu tarz problemlerin kaynağı sadece anne adayları değil

Geçmiş yıllarda bu tarz problemlerin sebebinin altında kadınların olduğu düşünülürdü. Fakat zamanla ebeveyn olmaya karar veren kişiler için sağlık kriterlerinin eşit olduğu bilimsel olarak kanıtlandı. Erkeklerin beslenme alışkanlıkları ve yaşam stilleri çocuk sahibi olmaları için oldukça önemli kriterlerden.  Fazla kilolu olan erkeklerde sperm sayısının azaldığı ve çocuk sahibi olmak için geçen sürenin uzadığı tespit edildi! Aynı zamanda alkol ve sigara tüketimi, sağlıksız beslenme alışkanlıkları, steroid kullanımı gibi sebepler sürecin uzun olmasını etkileyen faktörlerden.

Alışkanlıkların kararlarını etkiliyor!

Alışkanlıklarının kararlarını olumsuz etkilemesine izin verme. Sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanarak yaşam kaliteni artır, bebeğini sağlıkla kucağına al. Beslenmenin ve yaşam stilinin doğacak çocuğunu ilerleyen dönemlerde de biyolojik açıdan etkilediğini unutma. Bu amaçla;

  • Mevsiminde taze sebze ve meyve tüketmeye özen göster,
  • Kompleks karbonhidratları tercih etmeye çalış. Tam buğday veya çavdar ekmeği, tam buğdaylı makarna, bulgur pilavı, mevsim sebzeleri, yulaf ezmesi  lif açısından zenginken, kan şekerini dengeli yükseltecek karbonhidrat kaynaklarıdır. Beslenmende bu gıdalara sıkça yer ver.
  • Taze balık ve organik tavuk tüketmeye özen göster. Kırmızı etin görünen yağlı kısımlarını yeme.
  • Haftada 200 dakika egzersize zaman ayır. Bunu 30 dakika tempolu yürüyüş olarak her güne yayman mümkün.
  • İdeal kilona ulaşmaya çalış. Ne çok zayıf ol ne de fazla kilolu. Her iki durumun da bedenini etkilediğini unutma.
  • Alkol ve sigara gibi sağlıksız alışkanlıklara son ver.
  • Gün içinde  kilon başına en az 30 ml su iç. 60 kg olan bir kadının vücudunun metabolik işlevlerini yerine getirebilmesi için en az 2 litre su içmesi gerekiyor, unutma.

 

viridianprints