EV YAPIMI SAĞLIKLI PİZZA

 

pizza 2

1) Pizza üstü malzemelerini şimdilik bir kenarda tut. Zira iyi pizzanın sırrı tamamen tabanında gizli. Lezzetli bir pizza ince, gevrek ve ortası yumuşak olmalı. Eğer aldığın dilim aşağı doğru bükülüyorsa pizzanın iyi olduğundan emin olabilirsin. Hamur işini de öyle allayıp pullamaya gerek yok. Tek ihtiyacın kaliteli bir un, maya ve tuz. İyi bir kıvama gelinceye kadar
hamuru yoğur, küçük toplar halinde parçalara böl ve boyutu topun iki katı olana kadar aç. Bir gece buzdolabında beklettikten sonra, üst malzemeleri ekle. Gördün mü, aslında krep yapmak kadar kolay.

1. GLÜTEN ELENEBİLİR
Alerjik bir bünyen yoksa glütensiz hamura gerek yok. Ancak intoleransın varsa glütensiz un kullan. Glüten hamura kıvamını veren madde olsa da, son zamanların gözde besini chia tohumları
ile ikame ederek, kıvamını artırabilirsin. Ayrıca sağlıklı yağlar da içermiş olacak.

2. LİFLİ TAM TAHILLI UN
Tam tahıllı undaki yüksek miktarda lif, yedikten hemen sonra şekerin aniden düşmesini engeller ve içeriğindeki B vitaminleri sayesinde enerjiyi açığa çıkarır. Bu arada üst malzemeleri seçerken, et ve peynir konusunda endişe etme. Yağ ve protein karbonhidrat emilimini yavaşlatır.

3. SAĞLIK DEPOSU YULAF
İştahı düzenleyen hormonun seviyesini yükselten, içerdiği beta glükanla bağışıklık sistemini güçlendiren, insülin hassasiyetini artıran özelliğiyle yulaf unu, pizza yapmak için ideal seçeneklerden biri. Tadı beyaz una göre daha tatlı olan bu un glüten içermiyor.

Previous Next

 

viridianprints