CİLDİNİ YAZA HAZIRLA

 


Baharın gelişiyle birlikte her yer yemyeşil olmaya, güneş sıcaklığıyla kendini hissettirmeye başladı. Bazılarımız fazla kilolarından kurtulmaya çalışırken bazılarımız ise cildine daha fazla bakım yapar oldu.  Parlayan güneşle birlikte cildin de ışıldasın istiyorsan, çözüme önce yediklerini revize ederek başla. Senin için önerdiğim tavsiyelere bir göz at.

1- Yeşil sebzeler, zeytin yağı, badem, yer fıstığı, tam buğday veya çavdar ekmeği, süt, turp gibi gıdalara sofranda yer aç. Güçlü antioksidan E vitamininden zengin olan bu gıdalar hücrelerinin yenilenmesine yardımcı olurken; sigara dumanı, hava kirliliği, güneşten gelen ultraviyole ışınların zararlı etkilerine karşı cildini korur.

2- Havuç, ıspanak, balkabağı, marul, yeşil fasulye, maydanoz, kayısı, süt ürünleri ve yumurtaya diyetinde yer ver. A vitamini kaynağı olan bu gıdalar bağışıklık sistemini güçlendirir, zinde ve dinç bir görünüme kavuşmana yardımcı olur.

3- Probiyotiklerle vücudunu tanıştır!  Kefir, probiyotiklerle zenginleştirilmiş yoğurt ve süt, turşu yiyerek veya doktorunuzun önerdiği takviyelerle bağırsaklarındaki  koruyucu askerlerinin sayısını artır. Sağlam ve güçlü bir bedenle kimin cildi güzelleşmez ki!

4- Akne ve yaralarının iyileşmesine çinko kaynaklarıyla beslenerek destek ol! Yulaf ezmesi, badem, fıstık ve zencefili günlük rutinine ekleyerek cildinin yenilenmesine yardımcı olup aynı zamanda yorgunluğunu atman mümkün.

5- ‘’Su’’ iç! Vücudunun çalışmasının düzenli olması için günlük kilon başına 30 ml su içmen şart! Yaptığın spora, günlük hareketinize göre bu miktarı artırmakta fayda var. Yemek yerken, yemekten önce/sonra, sporda, spor sonrasında, hayatının her adımında su içmeye özen göster. Tabii bunu yaparken abartılı miktarlardan kaçın!

Tüketmekten kaçınman gereken yiyecekler!

  • Yemeğin yanında ikram edilen sosları reddet. İçeriğini bilmediğin soslar oldukça yağlı bir karışıma sahip olabilir.
  • Fast food tüketmekten kaçın. Canınız hamburger, pizza istediğinde evde kendin yapmaya ve ölçülü tüketmeye özen göster.
  • Yağlı gıdaları ölçülü tüket. Avokado, Hindistan cevizi, kuruyemişler ölçülü tüketildiğinde hem cildimize, hem forma kavuşmamıza yardımcıdır. Fakat abartılı miktarlarda yediğimizde hem sivilce oluşumuna hem de organlarımızın yağlanmasına ve kilo almamıza sebep olur.
  • Mayonez, ketçap, hardal cildinin yağlanmasına ve kilo almana sebep olur. Tercih etmemeye özen göster.
  • Kızartmalardan kaçın. Daha çok fırında, ızgara veya kendi buharında pişirilmiş yiyeceklerle beslen. Sindirim sisteminin daha iyi çalıştığını, besinlerin bu şekilde pişirildiğinde daha lezzetli olduğunu keşfetmeye hazırlan.
  • Asitli içecekleri tercih etme. İçeriğinde fazla miktarda şeker ilavesi olduğunu unutma. Meyve suyu içersen de taze sıkılmış olanları tercih et.
  • Paketli gıdalar yerine ev yapımı kek ve kurabiye tercih et. Kullandığın yağın Ayçiçek yağı, zeytinyağı, tereyağı, Hindistan cevizi yağı gibi kaliteli yağlardan olmasına özen göster. Ev yapımı gıdalarda koruyucu madde olmadığını, paketli gıdalara kıyasla daha sağlıklı olduğunu kendine hatırlat.

arestetik.com – Diyetisyen Özden Kaçar 

 

viridianprints