|

BİBERİYE İLE GELEN SAĞLIK VE GÜZELLİK

| BESLENME & ZAYIFLAMA

 

 

Asırlardır şifa kaynağı olarak tedavilerde kullanılan biberiye, mükemmel kokusuyla aromaterapide de yaygın olarak yer alıyor.

Biberiye, astım, karaciğer ve kalp rahatsızlıklarının başını çeken enflamasyonun azalmasına yardımcı olabilen bir bitki. Bitkilere şifa veren flavonoidler, E Vitamini, rozmarinik, kafeik asit ve uçucu yağlardan zengin olan biberiyenin faydaları, araştırmalarla da ispatlanmış durumda.

Hoş bir kokusu olan bu bitkinin karaciğeri koruyucu etkisi, tümör oluşumunu azaltıcı gücüyle kanser türlerinin (özellikle kolon, deri ve göğüs) önlenmesinde yardımcı olabiliyor.

Faydalı uçucu yağların antiviral ve antibiyotik özellikleri, mikroplarla savaşta ve mide hastalıklarından korunmada etkili.

Biberiye, Alzheimer tedavisinde kullanılan bir ilaca benzer etki gösterdiğinden, hafıza sorunlarında da kullanılabiliyor. Taze olarak yemeklere eklenebildiği gibi, demlenerek içilebilir ya da kurutularak yemeklerde, baharat karışımlarında kullanılabilir. Yemek sonrasında içilen biberiye çayı, mide rahatsızlıkları, kabızlık, depresyon, eklem ağıları, romatizmal ağrılar, migren, hâlsizlik, konsantrasyon kaybı gibi sorunlara iyi gelir.

Güzellik İksiri

Biberiye, hoş kokusu sayesinde vücut ve masaj yağlarında, sabunlarda da kullanılan bitkilerden biri. Ödem veya selülit problemin varsa, biberiye yağını banyo sonrasında kullanarak vücudundan ödem atımını sağlayabilir ve kan dolaşımını hızlandırabilirsin.

Mutfağında Nasıl Kullanırsın?

> Et yemekleri, omlet, çorba ve sebze yemeklerine (özellikle patates, kabak, domates soslu yemekler) çok yakışır.

> Zeytinyağı, limon ve biberiye karışımı güzel bir salata sosu olur.

> Somonun tadını ağır bulanlar için, balsamik sirke, limon, sarımsak ve karabiber ile harmanlanmış biberiye sosu harika bir çözüm olacaktır.

> Soğuk çaylarda, ödem ve selülit giderici tariflerde kullanılabilir.

Dikkat: Hiçbir yan etkisine rastlanmayan biberiyeden sadece hamileler ve rahimle ilgili rahatsızlığı olanlar uzak durmalıdır.

Yazı: Diyetisyen Berrin Yiğit