AYAK KRAMPI NASIL AÇILIR?

| SAĞLIK

 

 

Ayak kramplarını hızlıca açmak ve krampları önlemek için bilmen gereken her şey:

ayak kramplari

Masanda otururken, sokakta yürürken ya da uykudan uyanır uyanmaz…Ayak krampı her an her yerde canını sıkabiliyor. Başladığı zaman ise genellikle tek yaptığın şey, bir an önce bitmesini dilemek oluyor. Peki bundan daha fazlası yapılabilir mi? Ayak krampı nasıl açılır? Ayak krampı nasıl önlenir? İşte ayak krampları hakkında bilmen gerekenler:

Niçin oluşuyor?

Bilinenin aksine, ayak krampları konusunda egzersiz tek suçlu değil. Uzun süreli egzersizlerde, örneğin koşularda, ayaklarda bulunan kaslara kramp girmesi oluşabilir. Ancak bu krampların nedeni genellikle besin eksiklikleridir. Bedenindeki potasyum, sodyum, magnezyum ve kalsiyum gibi elektrolitler ve su dengesizliği, kramplara neden olabilir. Kramp durumu, ayaktaki kasların kendi kendilerine kasılması sonucunda oluşuyor. Egzersizlerden veya uykudan önce ısınmamak ya da soğuma hareketleri uygulamamak da kramplara karşı savunmasız kalınmasına yol açabiliyor.

İlgini çekebilir: Yeterince Magnezyum Tüketmediğinde Bedeninde Olanlar

 

Nasıl açılır?

Ayak ve bacak kaslarını ya da ellerini kullanarak, ayak parmaklarını sana dönük olacak şekilde tut. Bu hamle, kramp giren kaslarının rahatlamasına yardım edecektir. Ayrıca, kramp oluşan kasın üzerine, ayakta durarak ya da ayak masajı yaparak direkt olarak da basınç uygulayabilirsin. Eğer kramp devam ediyorsa, ayağının üzerine sıcak kompres uygula. Basınç ve sıcaklık, bölgedeki dolaşımı destekleyecek ve taze oksijenli kan takviyesi sağlayarak bölgedeki besinsel dengenin ve sinirsel tutukluğun normalleşmesini sağlayacaktır.

İlgini çekebilir: Ayakların Sağlığın Hakkında Ne Söylüyor?

Krampın azalmasının hemen ardından, 2 tutam tuzu 350 ml suyun içine karıştırarak iç. Bu yöntem, su-elektrolit dengesinin kurulmasına yardımcı olacaktır. Ayrıca yarım muz yiyebilir ve bu sayede potasyum ile magnezyum desteği sağlayabilirsin. Kramp sürer ya da tekrarlarsa, tekrar bu 2 yöntemi deneyebilirsin.

muz kadin

Nasıl önlenir?

Kramp problemi ile eskisinden daha sık karşılaşıyorsan (yaşlanma ile birlikte sıklığında da artış yaşanmakta) bazı değişikliklere gitmen gerekebilir. Örneğin:

  • Bol su iç: Kramplarla karşılaşmamak için susuz kalmaman önemli. Günde 8-9 bardak su içmeye çalış.
  • Daha fazla magnezyum al: Muz tüketimine ek olarak, koyu yeşil yapraklı sebzeler, çerezler, tohumlar, balık, fasulye, tam tahıllılar, bitter çikolata ve avokado tüket.
  • Düzenli olarak ov: Kendine ayak masajından oluşan günlük bir rutin yarat. Sabahları ve akşamları ayaklarına masaj uygula.
  • Rahat ayakkabılar giy: Çok sıkan ya da yüksek topuklu ayakkabılar, kramplara davetiye çıkarıyor. O yüzden daha rahat ayakkabılar tercih et.

İlgini çekebilir: Topuklu Ayakkabı Giymeyi Bırakınca Ne Olur?

viridianprints